arrow_drop_up arrow_drop_down

continuïteit & winstgevendheid ...

Hoe behoud je ze in de huidige  corona-periode ..?

 voldoende winst..!

omdat medewerkers ZONDER STRESS samenwerken

Continuïteit  en winstgevendheid
bestaat uit 3 elementen...

Element  1:   De behoeften van alle stakeholders

Ken de behoeften en drijfveren van alle betrokken stakeholders:

Zoek, bij de start van het verander-proces, naar de volgende antwoorden:

1) De directie:

  • Welke doelen heeft de directie  voor ogen..?
  • Welke middelen staan voor de verandering ter beschikking..?
  • Wat is de doorlooptijd om het project tot een succes te realiseren..?
2) Het veranderteam:
  • Wat zijn de belangen, drijfveren en krachten van de leden van het veranderteam..?
  • Wat is informatiebehoefte van ieder teamlid..?
  • Welke bijdrage kan en wil ieder betrokken teamlid leveren..?
3) De medewerkers & stakeholders:
  • Wat zijn de behoeften en  belangen van de medewerkers & stakeholders..?
  • Wat is de informatiebehoefte van iedere medewerker en stakeholder..?
  • Welke bijdrage kan en wil een medewerker en stakeholder leveren..?

Element 2:   Het winstgevende klantproces

Outside-In : De focus op het winstgevende klantproces  is leidend

De noodzakelijke stappen voor het winstgevende klantproces zijn:

  • Bepaal wie en wat je, bij iedere processtap, voor een klant wil zijn

  • Bepaal wat het aantal klant contact momenten (CRM) zijn

  • Bepaal de maximale doorlooptijd tussen alle klant contact momenten

Let op:   Iedere interne processtap moet  meerwaarde voor de klant genereren..!

Element  3:   Commitment van alle medewerkers

Commitment is een essentiële conditie voor succes..! 

 Zorg ervoor dat:

  • Alle medewerkers over de juiste informatie kunnen beschikken
  • De juiste communicatiestructuur aanwezig is..!
  • Het transparant is wat er van een medewerker verwacht wordt
  • Dat er ruimte is om te oefen
  • Vier met elkaar de successen als het proces lekker loopt

Gratis E-book met 38 TIPS

Dit E-book geeft je GRATIS vele CONCRETE tips om meer resultaat uit je  organisatie te halen.

Samenwerken vraagt om verbinding...

Verbinding is de kracht van de organisatie

Hulp om de groeikracht  van je  organisatie maximaal te benutten

Vertrouwen is de motor 
voor de productiviteit

Hulp om de productiviteit  van de medewerkers optimaal te benutten

Wendbaarheid met de  neuzen dezelfde kant op

Hulp om je organisatie wendbaar 

te laten worden

Voor een succesvolle transformatie..!

Commitment bereiken

Hulp bij het bereiken van commitment van de betrokken medewerkers

Directie  coaching

Directieleden kunnen meer bereiken in minder tijd...

Incompany trainingen

Incompany trainingen worden  volledig afgestemd op  uw behoeften en situatie